dilluns, 13 de novembre del 2017



LE LECTURA DE DILLUNS 13


AVUI LLEGIREM HARRY, DE ROSEMARIE TIMBPERLEY,  (p. 21. del vostre dossier de lectures)

Experimentareu alguna cosa semblant a la por, al suspens..

.

EXERCICIS després de la LECTURA: A la vostra llibreta/ full

- Impressions sobre el conte llegit: què us ha fet més impacte? Com enteneu el final? Us ha agradat?
- Escrivim què ens fa por a nosaltres. Una reflexió sobre allò que realment ens pot fer molta por. Anècdotes, moments que heu viscut terrorífics...


- Paraules i expressions del conte: defineix i busca sinònims

Busca el seu significat:
bocaterrosa
molsudes
vagarejava
gresca
assentís
marcissin
per bé que...
escorcollaríem
amoïnaríem
sorruda
amb cara de pomes agres
a trenc d'alba
enfollida
encalmat
color panotxa

- SOBRE GRAMÀTICA:

Analitza els sintagmes següents:
Marqueu primer les categories simples, poseu en safates els sintagmes. Si preferiu en forma d'arbre, també és vàlid, mentre es vegi la jerarquia entre els elements.

Les ombres retallades damunt l'herba
Els nens amb cabells de color de panotxa

Analitzeu l'oració següent:


La policia va deduir que havia tancat la porta


- Assenyala 4 pronoms febles i busca el seu antecedent.
Escriu-los a la llibreta/full. Indica la funció que fa.



OPTATIU:  UNA NARRACIÓ DE SUSPENS, TERROR PSICOLÒGIC




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada