dilluns, 1 de maig del 2017



TEXT PER DICTAR

 Jo, el pobre mesquí Robinson Crusoe, havent naufragat al llarg en una paorosa tempesta, vaig arribar a la platja d’aquesta illa trista de mala ventura, que vaig anomenar Illa de la Desesperança; hi havia estat negada tota la resta de la companyia, i jo gairebé mort. Tot aquell dia, fins al meu acabament, no vaig fer sinó afligir-me per les funestes circumstàncies de les quals era voltat; és a dir, no tenia menjar, casa, robes, arma ni lloc on encabir-me, i, desesperant de tot alleujament, no veia davant meu sinó la mort, adés em devoressin bèsties salvatgines, adés m’assassinessin salvatges, o morís de fam, mancat d’aliment. En aveïnar-se la nit vaig anar a reposar dalt d’un arbre per temença de les feres, però vaig dormir pregonament, per bé que plogués tota la nit. ( Daniel Defoe, Robinson Crusoe)

exercicis:
1. Escriure correctament les paraules amb errors (  5 cops)
2. Digues la categoria de les paraules subratllades i tants sinònims com puguis
3. Analitza l'oració en negreta
4. Reescriu seguint l'estructura: ex:

Jo, la sàvia bibliotecària Maria Gutés, hagent llegit al llarg en una avorrida tarda, vaig comprendre...

Oracions subordinadoes ( repassar entrada anterior: text de l'optimisme: és possible tenir raons per a l'optimisme?)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada