dimecres, 1 de març del 2017




LITERATURA:

8 i 9 de març: lectura d'un fragment d'Aigües encantades
 Preguntes de comprensió lectora:

1) Quina ideologia té el foraster?
2) Quina mentalitat té el mossèn i el poble, en general?
3) Quin conflicte s'estableix?
4) Quins personatges es mostren discordants dins l'opinió majoritària? 
5) Quina idea s'imposa en aquesta escena?


TREBALLS PER GRUPS DE 3-4 PERSONES

1. Busqueu  informació sobre el Modernisme. En concret heu de conèixer el context històrica de finals del XIX, els objectius que perseguien, els models en què s'ins`piraven, les tensions o conflictes amb la societat que es produïren i les tendències o vessants que podem distingir del moviment

( idees mireu pàgines UOC, wikipedia, i Xtec: hi ha enllaços també al meu blog.

2. Feu un eix cronològic: etapes/autors/obres

3. Informeu-vos de les Festes Modernistes de Sitges, del Cau Ferrat i les revistes importants del moviment ( digueu quines): us demanaré en l'exposició quines idees promulgaven, què hi feien, qui eren, els tipus de corrents ideològics als quals tendien.)

4. Informeu-vos de les següents personalitats:
 Caterina Albert/ Víctor CAtalà, Joan Maragall,  i Santiago Rusiñol, J Puig i Ferrater
Us demanaré per què són importants, en què van destacar, quins obres destacaríeu de la seva trajectòria i per què.

5. Lectura dels textos repartits a classe: comentari de les idees que hi apareixen i com lliguen amb les característiques del moviment.

PRESENTACIÓ ORAL: DURANT EL MES DE MARÇ-ABRIL (  us aniré informant): acompanyat d'un power point amb imatges i músiques adients al moviment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada