dimarts, 8 de novembre del 2016



SETMANA DEL 6 DE NOVEMBRE FINS A FINALS DE MES...

QUÈ HEM FET I QUÈ FAREM

1. Recordeu que hem estudiat els complements del verb ( cal mirar el final del llibre, on hi ha un resum fantàstic):

LLIBRE DE TEXT: 262 a la 269

Hem escrit per parelles un mètode per seleccionar personal...i l'hem corregit i contat a clase.

2. Hem llegit "L'home del sud" de Roald Dahl. I l'hem comentat. Debat sobre què ens jugaríem a canvi d'un objecte que desitgem molt...Tothom té un preu? Si és que sí a què estaries disposat a renunciar?  Quin és el teu?
3. Hem llegit "Harry", de Rosemarie Timberley
4. Hem de tenir tot el lèxic aclarit d'aquesta història. Durant el proper control preguntaré vocabulari.
5. La setmana del 14 de novembre vam llegir El Llac, de Ray Bradbury. Repasseu vocabulari del text. Hem estat comentant el conte. Com utilitza la prosa poètica, els salts en el temps, l'estil per accelerar el ritme de la narració ( imatge del tren)



ACTIVITAT: Creem una història de por   


Pluja d’idees:
  • Què ens fa por? Objectes / animals / persones / monstres / la foscor / plantes / catàstrofes naturals…
Fem un escrit individual sobre què ens fa por ( 15- 20 línies)
El llegim i el comentem

En parelles i en grup pregunteu-vos:
  • Quan ha de passar la història per tal que sigui més tenebrosa?
  • En quines hores?
  • En quina època de l’any?
  • Quant durarà l’acció?
  1. Tria un protagonista per a la teva història de por. Pensa si vols que hi hagi un antagonista o no.
  2. Ara pensa un o uns personatges secundaris.
  3. Com vols narrar la història? Qui la pot narrar perquè resulti més interessant? Des de quina perspectiva?
  4. Escull les expressions que es fan servir pels començaments i acabaments. Com vols que comenci? Amb quina expressió acabarà?
Plantejament:  Qui és el protagonista? On té lloc l’acció?  Quan?
Quins personatges secundaris hi apareixen?
Nus:  Quins fets es produeixen?
Què passa?
Desenllaç: Com acaba la història? com es resoldrà la situació?, serà un final feliç?,  què els passarà, als protagonistes?



LÈXIC: CAL QUE SURTIN 10 mots /expressions que han aparegut a HARRY i no coneixies.

Mira el significat de:

bocaterrosa, delectació, molsudes, vagarejava, acotxar, refulgir, curull, absorta, engolir, gormanda,  fer ballar l'enteniment, ximpleria, enrojolar-se,color de panotxa, escorcollar, a trenc d'alba, fitar, xardorós, enfollida.

CAL PREPARAR LA LECTURA ENTRE ELS DOS MEMBRES DEL GRUP DE LA MANERA MÉS EXPRESSIVA. ESCOLLIR UNA BANDA SONORA I, SI VOLEU, UNA IMATGE DE FONS.

ACTIVITAT : COMPRENSIÓ LECTORA

Lectura del reportatge: Si et controla és que no t'estima. 

Tema de debat: el maltractament físic i psicològic. 

1. Fem un debat a classe a partir de les preguntes: com defineixes l'amor? Com saps que algú t'estima? Quins fets poden demostrar que algú t'estima? En quin sentit ens podem confondre i acceptar que un fet  en realitat, no ho és fruit de l'amor? parlem de gelosia, possessió, masclisme, control, dependència, obsessió...
2. Escriu amb 5 a 10 línies què diries que és enamorar-se. Què sents i què fas quan estimes algú?
3. Contesta les preguntes del text.
4. Estudia el lèxic que has hagut de buscar al diccionari.










           

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada